piątek, 22 listopada 2013

Tarta z jabłkiem

Miałam już dawno ochotę na tartę. Niestety moja druga połowa nie lubi ciast na kruchym cieście. Szkoda! :( Ale ja lubię! I oto moja tarta jabłkowa.


Składniki na ciasto:
180 g mąki
100 g masła (lub margaryny)
2 łyżki cukru pudru
1 żółtko
2 łyżki zimnej wody

Z podanych składników zagnieść ciasto. Następnie zawinąć w folię spożywczą i wstawić na 2 godziny do lodówki. (lub ciasto przygotować dzień wcześniej).
Ciastem wylepić wysmarowaną masłem 23-25 cm formę. Ponakłuwać i piec 20 minut w rozgrzanym do 190°C piekarniku. Wystudzić.

Reszta składników:
2-3 jabłka
3 łyżki cukru
1 jajko
80 ml śmietany

Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić na cienkie plastry. Ułożyć na cieście tak, żeby się lekko nachodziły. Jabłka posypać 2 łyżkami cukru i 15 minut piec w rozgrzanym do 190°C piekarniku.
W tym czasie jajko, resztę cukru i śmietanę porządnie wymieszać, najlepiej trzepaczką kuchenną. Powoli wylać na jabłka i piec dalej 35 minut. (Masa jajeczna powinna być ściągnięta, lekko zrumieniona). Masa jajeczna opada jak ciasto stygnie. Dlatego najlepiej podawać gorącą lub lekko ciepławą.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz