sobota, 16 listopada 2013

Makaron domowy

Kto dziś robi jeszcze makaron? Przecież w sklepach dostępne są makarony nie tylko w różnych kształtach, ale i kolorach. Opłaca się samemu robić? Ja odpowiem, tak. Smakuje jakoś lepiej. Czy zawsze jem własnej produkcji? Nie, bo zrobienie zajmuje więcej czasu niż otwarcie torebki. Mimo to od czasu do czasu robię mój własny makaron. A!... Przepis ten nadaje się też jako ciasto do pierogów. 
 

Składniki:
300 g mąki
2 jajka
letnia woda ( ja zużyłam ok. 60 ml)

Mąkę wsypać na stolnicę i zrobić w środku wgłębienie. Do wgłębienia wbić jajka i wyrabiać. Jeśli ciasto jest za suche dodać wody i dalej wyrabiać. Ciasto powinno być gładkie, elastyczne i nie powinno kleić się do rąk.
Gdy ciasto jest już wyrobione, wkładamy je na parę minut (ok. 15 min) do worka foliowego.
Stolnicę posypujemy mąką, ciasto wyjmujemy z worka i cieniutko wałkujemy. Następnie placek posypujemy mąką i zwijamy w rulon. Kroimy. Ja dziś robiłam tagliatelle czyli szerokie paski.


Makaron kładziemy na czystą i suchą ściereczkę kuchenną tak, żeby się nie posklejał.


Do posolonej gotującej wody włożyć makaron i gotować do uzyskania odpowiedniej miękkości.
Ważne: Świeży makaron gotuje się znacznie krócej niż kupny.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz