niedziela, 25 maja 2014

Tort truskawkowo-czekoladowy


Kiedy ten tort zobaczyłam na okładce książki "Schnelle Kuchen" pomyślałam - piękny ten tort. Książkę kupiłam i przyszedł czas by zrobić i tort. Ja go lekko zmodyfikowałam i dałam mój biszkopt czekoladowy. W przepisie oryginalnym był zwykły biszkopt.
Nam to ciasto bardzo smakowało. Nie za słodkie, z wyraźną nutą truskawkowo - czekoladową. Polecam!
 
 
 
Składniki na biszkopty czekoladowe:
6 jajek
4 łyżki czubate mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
1 tabliczka czekolady mlecznej startej na tarce o małych oczkach
2/3 szklanki cukru

Dwie tortownice o średnicy 26 cm wyłożyć na spodzie papierem do pieczenia. Papier nasmarować tłuszczem.
Białka ubić na sztywną pianę. Miksując dodać powoli cukier. Następnie dodawać po jednym żółtku i dalej miksować do połączenia składników. Przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia wsypać do masy jajecznej i powoli wymieszać łyżką. Kakao również przesiać i dodać delikatnie do masy. Na końcu wsypać czekoladę i lekko wymieszać. Ciasto podzielić na 2 części, wlać do tortownic i wyrównać.
Piec w rozgrzanym do 180°C piekarniku (u mnie ustawienie góra-dół) przez 30-40 minut. (lub do suchego patyczka). Wyjąć z piekarnika i wystudzić. (Ja wyciągam jeszcze ciepły z formy i kładę "do góry nogami" na bawełnianą ściereczkę.)

Składniki na krem:
300 g truskawek
100 g cukru
1 łyżka soku z cytryny
9 płatków żelatyny
300 g jogurtu naturalnego
350 g śmietany kremówki

Truskawki obrać, umyć i wysuszyć. Włożyć do wysokiego naczynia, dodać cukier i sok z cytryny i zmiksować za pomocą blendera na mus.
Żelatynę namoczyć, wycisnąć i rozpuścić 2 łyżkach wody. (np. w mikrofali lub w kąpieli wodnej). Do żelatyny dodawać po odrobinie musu truskawkowego i mieszać. Następnie dodać do masy truskawkowej jogurt.
Śmietanę ubić na sztywną pianę, dodać do masy i wymieszać delikatnie do uzyskania jednolitego koloru. Ponieważ masa zawiera żelatynę należy szybko przejść do wykonywania tortu.

Wykonanie:
Pierwszy blat czekoladowy położyć na paterze. Nałożyć obręcz do tortu. (Moja obręcz jest wyższa niż brzeg tortownicy. A tutaj tort jest dość wysoki). Na biszkopt wylać połowę masy truskawkowej. Położyć drugi blat lekko wciskając do w masę. Wylać resztę masy truskawkowej. włożyć do lodówki na parę godzin, najlepiej na całą noc.

Składniki do dekoracji:
garść truskawek pokrojonych w ćwiartki
250 ml śmietany kremówki
2 łyżeczki cukru waniliowego
ok. 50 g orzechów laskowych siekanych
3 kostki czekolady

Śmietanę ubić na sztywno z cukrem waniliowym. Boki tortu pokryć śmietaną bitą. Resztę śmietany dać do szprycy i udekorować śmietaną górę tortu. Boki posypać orzechami. Na górę tortu położyć truskawki.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Następnie nałożyć cieniutko na papier do pieczenia w włożyć do lodówki. Gdy czekolada zacznie tężeć,  pokroić w prostokąty i włożyć ponownie do lodówki. Gdy prostokąty będą twarde, udekorować tort. Smacznego!
      
 

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny, wiosenno-letni torcik. I piękna dekoracja, prosta, ale jednocześnie fantazyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie bym spróbowała, wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie truskawek z czekoladą jest po prostu wyborne! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń