poniedziałek, 12 maja 2014

Sernik Marzenki

Bardzo lubię ten sernik. Jest prosty w wykonaniu i zawsze mi wychodzi, a piekłam go już wieeeeele razy.  Jest mięciutki, w środku wilgotny. Można do niego dodać rodzynki, jak ktoś lubi. Smakuje na zimno, ale także jeszcze ciepły po upieczeniu. Polecam gorąco!  
Przepis dostałam od mojej bratowej, Marzenki. Pozdrawiam! :)

 
Składniki na spód:
150 g mąki krupczatki
120 g masła
130 g cukru
2 łyżki kakao
2 żółtka
 
Masło utrzeć z cukrem i żółtkami, połączyć z mąką i kakao. (Ciasto jest klejące, dlatego można je włożyć do lodówki, żeby się ściągnęło). Tortownicę o średnicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wysmarować tłuszczem i wyłożyć równomiernie ciasto. Podpiec w rozgrzanym do 180°C piekarniku przez 10-15 minut. Wystudzić.
 
Składniki na masę serową:
1 kg sera z wiaderka
5 jajek
2 białka
100 g masła
150 g cukru
1 budyń waniliowy 
 
Masło utrzeć z cukrem, cukrem waniliowym, jajkami i białakmi. Ucierając dodawać powoli ser i budyń. Wylać na ciasto. Piec w rozgrzanym do 180°C piekarniku przez 60-70 minut. Smacznego! 

1 komentarz:

  1. Piękny sernik! Przypomina mi sernik mojej Babci, która go często robiła,a który ja równie często z wielką ochotą zajadałam :)

    OdpowiedzUsuń