wtorek, 25 marca 2014

Pieczywo chrupkie

Postanowiłam zrobić pieczywo chrupkie i przekonać się, na jak długo będę syta. Bo to kupne mogę jeść i jeść i jeść i.....  I muszę powiedzieć, że to własnej roboty syci na dłużej i lepiej smakuje. Inspirowałam się tym przepisem, ale pominęłam parmesan i mąkę orkiszową (nie miałam w domu) zastąpiłam żytnią.


Składniki na dwa kwadraty 35 cm:
150 g mąki orkiszowej lub żytniej
100 g płatków owsianych
350 ml wody
100 g nasion (ja dałam słonecznik)
50 g siemię lniane (ja dałam złote)
1 łyżeczka soli

Płatki owsiane zalać wodą i zostawić na 15 minut (po tym czasie moje płatki były miękkie) dodać resztę składników i wymiaszać. Następnie rozłożyć ciasto na 2 blaszki wyłożone papierem do pieczenia. U mnie wyszły 2 kwadraty po 35 cm. Pieczywo można posypać ulubinymi ziarnami lekko je wgniatając w ciasto.
Włożyć do nagrzanego do 150°C piekarnika. Po 15 minutach wyjąć z piekarnika i ciasto pokroić na dowolne kawałki. Włożyć ponownie do piekarnika i piec dalej 20 minut.
Kawałeczki wyłożyć na kratkę. Dla mnie pieczywo nie było wystarczająco chrupkie, dlatego włożyłam kratkę z pieczywem na 10-15 minut do piekarnika rozgrzanego do 150°C.  Smacznego!  
 

                                          
                                                
                                  
                                                              
                                                                            
                                                      
                   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz