wtorek, 16 września 2014

Sałatka z ciecierzycą, brokułem i rukolą

W sklepie zobaczyłam puszkę z ciecierzycą. Kupiłam, nie mając zielonego pojęcia co chcę z nią zrobić. Po chwili namysłu postanowiłam zrobić sałatkę. Nam smakuje. Robiłam ją od tego czasu wiele razy.... Polecam!


Składniki:
1 puszka ciecierzycy
1 brokuł
3 garście rukoli
1 papryka czerwona
parę listków bazylii
olej (do smażenia)
sos sojowy
sól

Sos sałatkowy:
2 jogurty greckie (150g każdy)
parę listków mięty
sól

Brokuł dzielimy na małe różyczki i wrzucamy do garnka z gotującą się osoloną wodą. Gotujemy 3 minuty. Odcedzamy. W międzyczasie rozgrzewamy patelnię, dajemy 3 łyżki oleju i świeżo odcedzony brokuł. Dodajemy do smaku sos sojowy i podsmażamy. Tak przygotowanego brokuła studzimy.
Ciecierzycę płukamy i zostawiamy parę minut na sitku, żeby nie było wody. Paprykę kroimy w kostkę.
Następnie do miski wsypujemy ciecierzycę, brokuła, rukolę, paprykę i potarganą na mniejsze kawałki bazylię. Mieszamy. Ewentualnie można odrobinę posolić.
Na sos. Miętę siekamy i dodajemy do jogurtów, lekko solimy.
Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz